Garancia

Garancia és Jótállási Feltételek

Általános információk a jótállási jegy alkalmazásával kapcsolatban

 

A jótállás (köznapi nyelven: garancia) kétféle lehet: önkéntes, illetve kötelező. Utóbbiról akkor beszélünk, ha a jótállást jogszabály rendeli el. Ilyen jogszabály például az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet), ami alapján a vállalkozásnak értékhatártól függő jótállást kell vállalnia a Korm. rendelet mellékletében felsorolt új termékekre (a továbbiakban: jótállásköteles termék). Hangsúlyozni kell, hogy a kötelező jótállás kötelezettje a vállalkozás: az, akit a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez.

 

A vállalkozás kötelezettsége tehát, hogy jótállásköteles termék értékesítésekor a fogyasztó részére – a Korm. rendelet által előírt tartalmi követelményeknek megfelelő – jótállási jegy kerüljön átadásra.

 

A vállalkozás a jótállási jegyet távollévők között kötött szerződés esetén elektronikus úton is átadhatja a fogyasztó részére. A fogyasztó részére elektronikusan átadott számla jótállási jegyként akkor fogadható el, ha tartalma megfelel az e rendelet jótállási jegyre vonatkozó előírásainak is. A vállalkozás a jótállási jegy elektronikus úton való átadására legkésőbb a fogyasztási cikk átadását vagy üzembe helyezését követő napon köteles. Ha a vállalkozás a jótállási jegyet elektronikus dokumentumként nem közvetlen megküldéssel adja át, hanem letöltést biztosító elérési cím formájában bocsátja azt a fogyasztó rendelkezésére, akkor az elektronikus jótállási jegy letölthetőségét a jótállási idő végéig nem szüntetheti meg, a letöltési cím elérhetőségét biztosítania kell.

 

Jótállási időtartamok terméktípusonként

• Split klímaberendezések: 3 év jótállás alapból, további +2 év jótállás vásárolható, így összesen 5 év jótállást biztosítunk.

• Hőszivattyúk: 5 év jótállás alapból.

• Egyéb termékek: a Korm. rendelet előírásai szerint:

• 10 000 Ft és 250 000 Ft közötti vételár esetén: 2 év.

• 250 000 Ft feletti vételár esetén: 3 év.

Garancia és karbantartási feltételek

 

Fontos!

 

A 3 év (alap), illetve az 5 év (alap vagy +2 év) jótállás kizárólag akkor érvényesíthető, ha az alábbi feltételek teljesülnek:

1. Éves karbantartás szakember által:

A jótállási idő alatt a terméket minden évben egyszer szakképzett szakemberrel karban kell tartani. A karbantartás elvégzése dokumentált formában (munkalap, számla) igazolandó.

2. Karbantartás regisztrálása cégünknél:

A karbantartás elvégzéséről szóló dokumentációt minden évben el kell juttatni hozzánk. A dokumentáció regisztrálása a Profiszolár Consulting Kft.-nél kötelező.

3. Visszamenőleges elfogadás kizárása:

Visszamenőleg nem fogadjuk el a karbantartás tényét. A regisztrációt a karbantartás elvégzésének évében kell megtenni. Az éves regisztráció elmaradása esetén a garancia érvényét veszti.

4. Regisztrációs módok:

A karbantartás dokumentációját az alábbi módokon küldheti el:

Online regisztráció ide kattintva

 

Miért fontos az éves karbantartás?

• Az éves karbantartás biztosítja, hogy a termék hosszú távon is optimálisan működjön.

• A klímaberendezések megfelelő tisztítása és ellenőrzése hozzájárul a hatékonyság fenntartásához és az esetleges meghibásodások megelőzéséhez.

• Az előírt karbantartás hiányában a készülék garanciális javítása nem lehetséges.

A jótállási igény érvényesítéséhez szükséges adatok

• Termék neve

• Típus

• Vásárlás időpontja

• Számla száma

 

A számla jótállási jegyként is szolgál. Kérjük, őrizze meg a számlát a jótállási idő végéig.

 

Jótállási igény bejelentése

 

Jótállási igényét az alábbi elérhetőségeken jelentheti be:

 

Vállalkozás neve: Profiszolár Consulting Kft.

Cím: 1132 Budapest, Kresz Géza utca 16. fsz. 3.

Telefonszám: +36 70 780 6088

E-mail: info@limaklimabolt.hu

 

A jótállási igényt személyesen, telefonon vagy e-mailben is bejelentheti.

 

A jótállási jogok részletei

 

A jótállás időtartama a fogyasztási cikk átadásának vagy – amennyiben azt a vállalkozás, illetve annak megbízottja végzi – az üzembe helyezésének napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, a jótállási idő kezdete az átadás napja.

 

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó:

• Kijavítást vagy kicserélést kérhet, amennyiben az aránytalan többletköltséget nem jelent.

• Árleszállítást kérhet, ha a javítás vagy csere nem lehetséges.

• Elállhat a szerződéstől jelentéktelen hiba kivételével.

 

A kijavítás vagy kicserélés várható időtartamáról 15 napon belül tájékoztatást nyújtunk. A javítási igények törekvés szerint a bejelentéstől számított 15 napon belül teljesülnek.

 

Javítási helyszínek és költségek

• A 10 kg-nál nehezebb termékeket az üzemeltetés helyén javítjuk.

• Ha a javítás helyszínen nem végezhető el, gondoskodunk a szállításról.

 

Speciális feltételek

 

Split klímaberendezésekhez +2 év jótállás vásárolható a vásárláskor. A kiegészítő garancia feltételei és díja elérhetők a termékoldalon vagy a vásárlási folyamat során.

 

Jogszabályi háttér

 

A jótállási kötelezettségünket az alábbi jogszabályok határozzák meg:

• 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet

• 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet

 

A teljes jogszabályszöveg elérhető a Magyar Jogtárban: https://net.jogtar.hu.